Något som aldrig hänt förut

I måndags hände något som aldrig hänt mig förut, som rubriken säger. Jag fotograferade Mustasch och Europe på Conventum i Örebro.

Jag har aldrig varit den fotografen artister eller musiker vänt sig till i diket. Men i måndags var det tydligen min tur att känna på hur det känns, sångaren i Mustasch tryckte både sin gitarr och sitt face rakt in i min kamera, bilderna vart sådär för jag vart så paff att det var min lins han stirrade in i. När Mustasch var klar och jag tänkte på vad som hänt kände jag mig sådär lyrisk som man kan känna sig ibland. Sedan var det dags för Europe och en bit in i andra låten så kommer Europes sångare och trycker sitt face i min lins och jag känner bara hur jag dör, kan det hända igen? Wtf. Sedan är det sista låten och vem tror ni inte går rätt fram till mig och posar, pekar fuckyou rätt in i mina kamera? Jo sångaren i Europe. Vid det här laget börjar jag bara skratta och tänkte vad fan händer med världen?

Det är såna här ögonblick en konsertfotograf lever för(eller i alla fall den här konsertfotografen).

 

Kommentera

