Svar på frågor och lite nyheter

Jag börjar få frågor och det är kul att se att ni som följer mig börjar bli fler. Hur roligt som helst! En nyhet jag tänkte börja med för att hålla er uppdaterad om mina foto projekt  och mina fotograferings tillfällen är att jag varje söndag ska sammanfatta vad som hänt i veckan och berätta vad som kommer hända veckans därpå.

En fråga jag fått är hur jag tänker när jag köper utrustning trots att jag är en fattig student. Det gäller att tänka ekonomiskt och fundera på vad man verkligen behöver. Man måste också ha i åtanke vilken kvalitet på grejerna man vill ha, original eller tredjehands tillverkare? vilken prisklass? Nytt eller begagnat? Mitt tips är att ta det lite försiktigt, kasta er inte in i ett köp, reflektera och fundera. Jag kan dock berätta att det inte alltid fungerar så, min nya kamera, min Nikon D300s var ett hyfsat spontant köp. Jag hade länge funderat på att köpa en ny kamera och vaknade en dag och kände att idag är det dags. Jag ångrar mig absolut inte, tror det är något av det bästa jag gjort faktiskt men som sagt, jag hade funderat länge på att köpa en helt ny.

Ni har också bett mig om lite saker, det första var att skaffa blogresponse(ett enklare sätt för er att ställa frågor till mig) och jag försöker fixa det, jag får det inte att fungera i wordpress, om någon vet hur man får det att fungera kan ju kommentera. Just nu väntar jag på svar från deras support. Det andra är att ni vill att jag ska skriva vilken kamera jag använder, vilket objektiv, inställningar osv och visst kan jag börja göra det 🙂 Allt för er. Oj det vart bara text idag, ibland kan det bli så också! Glad tisdag på er.

Kommentera

